poniedziałek, 15 października 2012

Wywiad z Agata

Dzisiaj przedstawiamy wywiad z Agata: bardzo uzdolniona, mloda graficzka. Bywa czesto we Wloszech i zechciala opowiedziec nam o swoich wrazeniach z pobytow w tym kraju.

Polacy we Wloszech: Twoja przygoda z Wlochami zaczela sie juz dawno temu. Czy mozesz nam o tym opowiedziec.

Agata Kowalska: Oczywiście, Włochy to pierwszy kraj poza granicami Polski, jaki odwiedziłam. Właśnie dla tego mam w związku z nim szczególne wspomnienia. Wszystko tam było dla mnie nowe, piękne, szczególne - zbierałam każdy bilet, ulotkę, patrzyłam na wszystko zachwycona. Było to pod koniec gimnazjum, wygrałam pierwsze miejsce w konkursie plastycznym, nagrodą była wycieczka do Wenecji i Rzymu. Długie godziny w autobusie nie przeszkadzały mi zupełnie, obserwowałam po drodze krajobraz najpierw górzysty, potem pagórkowaty z liniami pięknych cyprysów. Do dziś mam jeszcze olbrzymią szyszkę... chyba pinii.


Polacy we Wloszech: Jak wspominasz swoj pierwszy wyjazd do Wloch?

Agata Kowalska: Była to niezwykle inspirująca przygoda. Od zawsze interesowałam się historią sztuki, więc zobaczenie na własne oczy ogromu tej cudownej architektury zrobiło na mnie niezwykłe wrażenie. Byłam zdumiona jak jedno miejsce może pomieścić tyle piękna!
Również ludzie wydali mi się niesamowici - radośni, roześmiani, zabawni i przyjaźni. Nie wspominając już o słońcu, które nie dość, że dodaje energii to jeszcze wydobywa ze wszystkiego przepiękne kolory. No i oczywiście zapach pizzy prosto z pieca, smak soczystych pomarańczy i niebiańskie lody!


Polacy we Wloszech: Tak jak w przypadku wielu osob zachwycilas sie tym krajem. Co najbardziej Cie urzeklo?

Agata Kowalska: Kraj ten jest istotnie przepiękny. Będąc już kilka razy w różnych miejscach zdumiewa mnie to jaki jest różnorodny, a zarazem jak bardzo 'włoski'. Podoba mi się to, że każdy region ma swoją tożsamość i własne specjały. Uwiebiam szczerych i pogodnych Włochów - mam szczęście mieć kilku włoskich przyjaciół. Piękne jest to z jaką miłościa mówią o swoim kraju. Kocham włoską kuchnię, wino, lody, ahh i kawę!



Polacy we Wloszech: A no wlasnie: kawa. Wiem, ze ja uwielbiasz. Rowniez i ona jest dla Ciebie inspiracja.

Agata Kowalska: Tak! Zrobiłam nawet małą ilustrowaną planszę z rodzajami włoskiej kawy. Zakochałam się w kawie przez moich włoskich przyjaciół. Oni nauczyli mnie różnych sposobów przyżądzania, przekonali mnie do maciupeńkiego esspresso, również od nich wiem, że cappuccino po dwunastej piją tylko turyści.



Polacy we Wloszech: Jestes bardzo wszechstronnym grafikiem. Czy podroze do Wloch przyniosly Ci inspiracje?

Agata Kowalska: Myślę, że generalnie podróże są dla mnie wielką inspiracją. Te do Włoch szczególnie, ponieważ jest to kraj obfitujący w kolory, również taki, który daje niesamowitą dawkę energii twórczej. Będąc tam obcuje się ze sztuką - wszystko do okoła jest niesamowicie inspirujące.


Polacy we Wloszech: Chcialabys zamieszkac na stale we Wloszech?

Agata Kowalska: Cóż, nie mam na razie konkretnych planów, ale myślę, że zdecydowanie jest to kraj w którym mogłabym zamieszkać. Na pewno chciałabym uciec jak najdalej od polskiej zimy.




Polacy we Wloszech: Gdzie mozemy obejrzec Twoje prace?

Agata Kowalska: Prowadzę bloga:

Zapraszam serdecznie i zachęcam do komentowania!


Polacy we Wloszech: Serdecznie dziekuje za wywiad.

Wszystkie zdjecia pochodza z archiwum Agaty. Serdecznie dziekujemy za ich udostepnienie.
Rozmawiala Aleksandra Seghi

2 komentarze: